Despre puterea Psaltirii: „Tu nu înţelegi, dar diavolii o înţeleg foarte bine şi fug departe”

Îmi scrie un intelectual foarte tulburat: „Mă simt foarte rău. Cele dinafară toate îmi merg bine. Familia mea este unită în dragoste. Femeia mea este bună. Răul este că nu am pe nimeni căruia să îmi deschid inima. De aceea sunt mereu obosit sufleteşte. Femeia mea nu mă înţelege. Copiii sunt mici. Ce-mi rămâne de făcut? Cum să mă eliberez de această durere sufletească?”

I-am răspuns sfătuindu-l să citească Psaltirea. Acolo, la Psalmul 93 va află cuvintele: „Doamne, când s-au înmulţit durerile în inima mea, mângâierile Tale au veselit sufletul meu”. „Stăruie asupra acestui stih şi citeşte mereu toată Psaltirea. Şi cred că Domnul te va uşura”.

A trecut puţin timp şi am primit o scrisoare de la el.

„Am făcut ascultare. Am început să citesc Psaltirea. Dar nu înţeleg nimic.”

I-am răspuns:

„Stareţul Ambrozie a dat următorul răspuns într-o împrejurare asemănătoare: „Tu nu înţelegi, dar diavolii o înţeleg foarte bine şi fug departe de tine. Citeşte-o.” Şi deşi acum nu o înţelegi însă încet-încet vei începe să o înţelegi. Eu nu ştiu ce se va întâmpla, dar îţi repet: citeşte Psaltirea în fiecare zi câte puţin. Şi Domnul nu te va lăsa, ci va veni cu mila Sa, te va ajuta şi te va mângâia; pentru totdeauna. Amin”.


2 comentarii (+add yours?)

  1. mariana
    Mai 27, 2011 @ 11:06:10

    HRISTOS A INVIAT!!!! ma nunesc mariana si am 50 ani am osteoatrita osteoporoza lucrez in italia palermo si va rog sa-mi spuneti cum sa ma inchin in picioare nu pot sta in genunchi nu pot sta este pacat mare daca stau sezuta pe scaun?cum sa ma rog cu mintea cu gura cu sufletul va rog sa ma invatati imi doresc tare mult sa inchin eu citesc rugaciuni seara dimineata dar ma simt FALSA citesc nu ma inchin CUM SA FAC?? VA ROG AJUTATI-MA MULTUMESC MULT DE TOT

    Răspunde

  2. florinbrasov
    Mai 27, 2011 @ 11:27:16

    Adevarat a inviat!

    Dumnezeu cauta intotdeauna la inima omului, vrea sa ne recunoastem pacatele, sa avem cainta pentru ele si sa incercam sa ne indreptam. Aceasta stare de pocainta trebuie sa o avem mereu, cu atat mai mult in timpul rugacinii. Sfintii Parinti ne invata ca e bine ca inainte de rugaciune sa ne gandi la ce pacate am facut si sa le spunem lui Dumneze in gand(evident ca asta nu poate inlocui Sfanta Spovedanie, dar ne ajuta sa ne smerim).

    Legat de pozitia corpului, este pacat mare sa incercam sa facem ceea ce este peste puterile noastre. Daca nu putem sta in genunchi, stam pe scaun, nu este nicio problema. Important este sa ne concentram la rugaciune.
    Exista mai multe trepte ale rugaciunii. Ajunge fiecare cat de sus poate. Dumnezeu nu ne cere mai mult decat putem face.

    Adevarul este ca noi oamenii nu stim sa ne rugam, de aceea este necesar sa cerem de la Dumnezeu sa ne invete cum sa ne rugam, iar El, vazand straduinta noastra, ne va invata acest lucru.
    Dumnezeu sa va ajute!

    Răspunde

Lasă un răspuns

